Scroll to top 
© 2018 heteroclito cave & bar a vin | Φωκίωνος 2 & Πετράκη| 10563
Share
en el

Χαμόγελα ικανοποίησης

Καθόμουν στο πεζούλι, μ’ ένα ποτήρι κρασί στο χέρι και χάζευα το “δίπλα”.

Πρώτες ημέρες λειτουργίας, έβρισκε σιγά σιγά το κοινό του, χωρίς μαρκίζα, φανφάρες και παράτες. Απεχθάνομαι δελτία τύπου και κάθε λογής προωθητικές ενέργειες που δηλώνουν προθέσεις και προσδοκίες. Άς αφήσουμε τον κόσμο να δοκιμάσει και να επιλέξει. Ευτυχώς, δεν ταιριάζουν όλα σε όλους, γι’ αυτό και στις ελεύθερες κοινωνίες, υπάρχει πληθώρα προσφοράς.

Φέρνω στο νου μου το ’12. Δεν υπήρχε παραμικρή ιδέα, ότι το heteroclito θα απολάμβανε τόσο γρήγορα αποδοχή. Στα 40+ κάναμε νέους φίλους, χωρίς προϋποθέσεις και περιορισμούς. Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας -με επίκεντρο πάντα το κρασί- το heteroclito αποτέλεσε σημείο ελευθεριότητας, στο παρηκμασμένο κέντρο της πρωτεύουσας. Απλά και αυθόρμητα, χωρίς μαγικές συνταγές και business plan.
Η αλήθεια είναι, ότι η δημιουργία του heteroclito συνέβη, από τυχαιότητα και συμπτώσεις. Ουσιαστικά προήλθε από την κρίση μέσης ηλικίας, που υπέβοσκε μέσα μας. Ήταν μια υποσυνείδητη δημιουργική αντίδραση, με λάθη και πάθη, όπως λέει ένας φίλος. Σε κάποιους άρεσε, σε άλλους όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έγινε με συνέπεια. Συνέπεια η οποία διαρκεί μέχρι σήμερα.

Αναζητούσαμε τη δημιουργία του “δίπλα” τα τελευταία δύο χρόνια. Θέλαμε ένα χώρο, που ν’ αποτελέσει την εξέλιξη του heteroclito. Εξέλιξη είναι λέξη με ειδικό βάρος, ενώ επέκταση μπορεί να περιέχει “βιαιότητα”. Και το καταφέραμε μαζί με την ομάδα μας, που αποτελεί βασικό συστατικό όποιας επιτυχίας. Αγαπάμε αυτά τα παιδιά και ξέρουμε ότι κι αυτά μας αγαπούν. Γκρίνιες πάντα θα υπάρχουν, η ειλικρίνεια όμως είναι αρετή και μέχρι τώρα, τις σχέσεις μας τις χαρακτηρίζουν η ειλικρίνεια και μπόλικα λάθη, που είναι αδύνατο ν’ αποφύγουμε.

Μιας και αναφέραμε τη λέξη ειλικρίνεια, αυτή αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις επιλογές των κρασιών που προτείνουμε, σε heteroclito και “δίπλα”. Εμείς επιλέγουμε, όχι οι εταιρείες. Το κρασί στην Ελλάδα “ζει το μύθο του”, αλλά οι μύθοι έχουν και τέρατα, όχι μόνο υπερήρωες. Το τέρας λοιπόν στην προκειμένη, είναι ότι τα περισσότερα καταστήματα του ευρύτερου κλάδου εστίασης, “ελέγχονται” από εταιρείες/προμηθευτές. Ένα ατέλειωτο αλισβερίσι και το deal έκλεισε. Πάρε πίστωση, χρήματα, δωρεάν φιάλες, αρκεί το Χ κρασί να είναι στη λίστα σου.
Λυπούμαστε, αλλά τέτοια νταραβέρια δεν μας αφορούν. Στις λίστες μας βάζουμε ότι μας αρέσει να πίνουμε ή όποιο κρασί θεωρούμε ότι έχει ενδιαφέρον να γνωρίσει ο κόσμος. Η διάρκεια δείχνει, ότι αυτό αρκετοί το εκτιμούν -τουλάχιστον αυτοί που δεν πίνουν ότι τους σερβίρουν. Και είμαστε ευγνώμονες, από τα βάθη της καρδιάς μας.

Και τι είναι, σε τι τελικά διαφέρει το “δίπλα”, που άνοιξε πριν λίγες εβδομάδες;
Το κυριότερο είναι, ότι για όλα τα κρασιά που περιλαμβάνονται στον κατάλογο, ακολουθήθηκαν ήπιες μέθοδοι και πρακτικές, καλλιέργειας και οινοποίησης. 100 ετικέτες εισαγώμενες (εκ των οποίων οι περισσότερες πρωτοεμφανοζόμενες στην ελληνική αγορά) και ελληνικές.

Παράλληλα, πιστεύουμε ακράδαντα στις συνέργειες. Μόνο έτσι τα πράγματα εξελίσσονται. Το “καθένας μόνος του”, είναι πλέον passé. Έτσι και πάλι από τυχαιότητα, συναντήθηκαν οι δρόμοι μας, με την οικογένεια της Feyrouz (της οδού Καρόρη). Μας άρεσαν, τους αρέσαμε και συναποφασίσαμε να “γευτούμε” τις γαστρονομικές καταβολές τους, από την ανατολική Μεσόγειο και το Λεβάντε. Καθημερινά ετοιμάζουν για εμάς, λαχταριστά συνοδευτικά για το κρασί.

Με αυτή λοιπόν τη συνέργεια, δημιουργείται μία σύνδεση, ανάμεσα στο κρασί και στη γαστρονομική παράδοση λαών της ανατολικής Μεσογείου, που αποτελεί διαχρονικά σταυροδρόμι πολιτισμών και θρησκειών.

Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει με ακρίβεια, που και πότε πρωτοεμφανίστηκε η αμπελοκαλλιέργεια και το κρασί. Όμως είναι σίγουρο, ότι η διάδοσή τους οφείλεται στους λαούς της ανατολικής Μεσογείου, λόγω της διεύρυνσης των θαλάσσιων εμπορικών δρόμων, προς την υπόλοιπη Μεσόγειο.

Αυτό είναι το νέο εγχείρημα της ομάδας μας.

Ένα σημείο αναφοράς, για όσους επιθυμούν να διευρύνουν τους οινικούς τους ορίζοντες, με ετικέτες και ποικιλίες αμπέλου, που ελάχιστοι γνωρίζουν. Συνεχής αναζήτηση με σκοπό την απόλαυση.

Ο χρόνος θα δείξει, εάν ήταν εύστοχη η επιλογή μας. Τουλάχιστον δεν ακολουθήσαμε το μονοπάτι, πατήσαμε στα αγριόχορτα, χαράζουμε το δικό μας.

Επιτυχία για εμάς είναι, να δούμε χαμόγελα ικανοποίησης στα πρόσωπά σας.

Επιτυχία για εμάς είναι, να δούμε χαμόγελα ικανοποίησης στα πρόσωπά σας...

Είμαστε απλά οι ιστορίες μας...

Σχετικά Άρθρα

Περί marketing

Πιστεύω ότι είμαστε όλοι σύμφωνοι, ότι ο ρόλος των οινοποιείων είναι να φτιάχνουν κρασί. Όμως στην εποχή που ζούμε, χρειάζονται κι “εργαλεία” marketing, για να καταφέρουν να πουλήσουν τα κρασιά τους. Σωστά;

Δημήτρης Κούμανης 06.07.2019

Διλήμματα και συγκρίσεις

Με πόνεσε η μέση μου από το σκύψιμο, να βολέψω τα τελευταία πράγματα στο sac de voyage. Παίζομαι ανάμεσα σε δύο πανοφόρια, δεν ξέρω ποιο να διαλέξω τέτοια εποχή. Μεγαλώνοντας, έχουμε περισσότερα ανούσια διλήμματα στη ζωή μας.

Δημήτρης Κούμανης 16.06.2019

Προσωπικές επιλογές

Φίλη που αγαπούσε και εμπιστευόταν χρόνια της μίλησε για την απόλυτα σωστή επιλογή: “επιστρέφεις στο επάγγελμα που γνωρίζεις πολύ καλά, διότι από αυτό προέρχεσαι, με ένα κανονικό ωράριο της τάξεως των 9 και 10 ωρών ημερησίως, γιατί αυτό θα σου προσφέρει αξιόλογα χρήματα και τη ζωή που επιτέλους θέλεις! Κυρίως όμως την ανεξαρτησία σου! Θα μπορείς να σηκωθείς και να φύγεις, δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ!!!”.

Κωνσταντίνα Ζέρβα 01.06.2019

“Sono tutti gay con …”

Επιστρέφαμε από Βερολίνο. Στο τραπεζάκι του αεροπλάνου, είχα απλώσει τις σημειώσεις μου, από τα κρασιά που δοκίμασα τις προηγούμενες ημέρες. Διάχυτος ενθουσιασμός και σκεφτόμουν ήδη για ποια θα γράψω.

Δημήτρης Κούμανης 18.05.2019