Scroll to top
© 2020 heteroclito cave & bar a vin | Φωκίωνος 2 & Πετράκη| 10563
Share
en el

Η κοινωνία στο πιάτο μας

Τις τελευταίες εβδομάδες, η ασφυκτική πίεση της δουλειάς, δεν άφησε ελεύθερο το μυαλό κι έτσι δεν είχα σκέψεις και ιστορίες να “διηγηθώ”.

Καλά είναι όμως κι έτσι. Μετά από μια επταετία χαράς με πολλούς νέους φίλους, το heteroclito απέκτησε το ετεροθαλές του αφελφάκι, με τα παιδιά της ομάδας μας, πιστούς συνοδοιπόρους. Τι κι αν μεγαλώνουμε; Όταν συναναστέφεσαι με τη νεότητα, μόνο θετικά μπορεί να σε επηρεάσει…

Το διήμερο του Πάσχα, η απόλυτη απραξία. Ούτε φαγητό, ούτε γλέντια. Ξεκούραση και λίγη τροφή του νου: διάβασμα και κινηματογράφος. Αυτά μου έλειψαν τελευταία και τα ευχαριστήθηκα με την καρδιά μου, αν και δεν χόρτασα.

Η κοινωνία στο πιάτο μας

Τις τελευταίες εβδομάδες, η ασφυκτική πίεση της δουλειάς, δεν άφησε ελεύθερο το μυαλό κι έτσι δεν είχα σκέψεις και ιστορίες να “διηγηθώ”.

Καλά είναι όμως κι έτσι. Μετά από μια επταετία χαράς με πολλούς νέους φίλους, το heteroclito απέκτησε το ετεροθαλές του αφελφάκι, με τα παιδιά της ομάδας μας, πιστούς συνοδοιπόρους. Τι κι αν μεγαλώνουμε; Όταν συναναστέφεσαι με τη νεότητα, μόνο θετικά μπορεί να σε επηρεάσει…

Το διήμερο του Πάσχα, η απόλυτη απραξία. Ούτε φαγητό, ούτε γλέντια. Ξεκούραση και λίγη τροφή του νου: διάβασμα και κινηματογράφος. Αυτά μου έλειψαν τελευταία και τα ευχαριστήθηκα με την καρδιά μου, αν και δεν χόρτασα.

Η κοινωνία στο πιάτο μας

Τις τελευταίες εβδομάδες, η ασφυκτική πίεση της δουλειάς, δεν άφησε ελεύθερο το μυαλό κι έτσι δεν είχα σκέψεις και ιστορίες να “διηγηθώ”.

Καλά είναι όμως κι έτσι. Μετά από μια επταετία χαράς με πολλούς νέους φίλους, το heteroclito απέκτησε το ετεροθαλές του αφελφάκι, με τα παιδιά της ομάδας μας, πιστούς συνοδοιπόρους. Τι κι αν μεγαλώνουμε; Όταν συναναστέφεσαι με τη νεότητα, μόνο θετικά μπορεί να σε επηρεάσει…

Το διήμερο του Πάσχα, η απόλυτη απραξία. Ούτε φαγητό, ούτε γλέντια. Ξεκούραση και λίγη τροφή του νου: διάβασμα και κινηματογράφος. Αυτά μου έλειψαν τελευταία και τα ευχαριστήθηκα με την καρδιά μου, αν και δεν χόρτασα.

Η κοινωνιολογική προσέγγιση του εστιατορίου, του αμερικανοτραφή Christoph Ribbat, “Στο εστιατόριο”, έχει μεγάλο ενδιαφέρον, για όσους δεν θέλουν να μένουν σε αστέρια, γαστρονομικές τάσεις και επάργυρα δισκοπότηρα.

Διαβάζω στη σελίδα 226:

“ Όποιος επιχειρεί να ερμηνεύσει το εστιατόριο, δεν πρέπει να εξετάζει μόνο το φαγητό ή την εργασία αλλά και τον ίδιο τον χώρο, την τραπεζαρία.

Όπως ο κινηματογράφος, το πολυκατάστημα, η παραλία, το εστιατόριο αποτελεί ένα μέρος με ελεύθερη πρόσβαση. Θα μπορούσαμε να το εκλάβουμε ως τυπική επικράτεια της “ανοικτής κοινωνίας”, όπως τη φαντάστηκε κάποτε ο Καρλ Πόπερ.

Στο εστιατόριο, μεταξύ γνωστών και ξένων, μπορούν ν’ αναπτυχθούν “νέου τύπου προσωπικές σχέσεις”, που δεν καθορίζονται “από τις συμπτώσεις της γέννησης”.

Εδώ δεν συναντιέται η “φυλετική κοινωνία” (την οποία ο Πόπερ φοβόταν ως μετανάστης). Κάποιος που τρώει έξω, έχει μεταβεί σ’ έναν δημόσιο χώρο, όπου διεξάγεται η τελετουργία της φιλοξενίας. Τρώει ως άτομο και ως κοινωνικό ον. Ανοίγει το σώμα του για κάτι που του έχει ετοιμάσει ένας ξένος. Ο πελάτης ενός εστιατορίου βαδίζει ως μέλος της ανοικτής κοινωνίας “προς το ασαφές, το αβέβαιο”.

Κρίστοφ Ρίμπατ “ Στο εστιατόριο. Η κοινωνία στο πιάτο μας ”
μετάφραση: Ηλίας Τσιριγκάκης
Βιβλιοπωλείο της Εστίας

Είμαστε απλά οι ιστορίες μας...

Σχετικά Άρθρα

Η επόμενη ημέρα

Η ημέρα επαναλειτουργίας για χιλιάδες επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης, πλησιάζει.
Οι εβδομάδες που πέρασαν, από την αναστολή λειτουργίας στις 13 Μαρτίου
-κυρίως δε οι 42 ημέρες καραντίνας- μας έμαθαν ότι σε περιόδους κρίσης ή εκτάκτου ανάγκης, καθένας μας δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο.

Δημήτρης Κούμανης 13.05.2020

Γεύση: Αρμονία ή αναρχία;

Η οργανοληπτική δοκιμή είναι, μια πανέμορφη διαδικασία με σκοπό την εξερεύνηση των γεύσεων και πραγματοποιείται ακολουθώντας ένα μυητικό πρωτόκολλο, ικανό να μας εισάγει και να μας ταξιδέψει στον φανταστικό κόσμο της ηδονής του ουρανίσκου.

Βένια Ρούφα 11.05.2020

Τόπος vs Παραγωγός

Ζούμε σε εποχή με αναρίθμητα κρασιά να κυκλοφορούν στην αγορά και με τις συλλογικές προσπάθειες των παραγωγών σε παγκόσμια εμβέλεια, να φαίνονται μέσα από την προσπάθεια να αναδείξουν την προσωπική τους δουλειά. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: Ποιός πρέπει τελικά να αφήνει το οριστικό αποτύπωμα σε ένα κρασί; Η προσωπικότητα του παραγωγού ή ο τόπος γέννησης ενός κρασιού;

Βένια Ρούφα 29.04.2020

Καιρός για αλλαγές

Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά αποτελούν βασικό πεδίο, για την επίλυση πολλών σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων. Μέρος αυτών η στατιστική επιστήμη, που μετά από συλλογή και ανάλυση στοιχείων, ερμηνεύει τάσεις, συνήθειες, συμπεριφορές, βοηθώντας μας να …

Δημήτρης Κούμανης 22.04.2020