Scroll to top 
© 2018 heteroclito cave & bar a vin | Φωκίωνος 2 & Πετράκη| 10563
Share
en el

Τα θέλω μας

“Είμαι ψεύδο σεμνός. Ψεύδο μετριόφρων. Θέλω να κάνω αυτό που θέλω! ”

τόνιζε έντονα τις λέξεις “ψεύδος” και “θέλω” ο Τάκης Χόρν σε μία τηλεοπτική συνέντευξη, πολλά χρόνια πριν. Τι γοητευτική αντιφατικότητα. Το ψεύδος να δηλώνεται με παραδοχή αλήθειας. Και τι τον ενδιέφερε πια; ήταν ήδη αρκετά μεγάλος σε ηλικία, κατά το χρόνο της συνέντευξης, είχε διανύσει το μονοπάτι της αυτοεπίγνωσης και προφανώς είχε καταλήξει σε συμπεράσματα που δεν είχε λόγο να μην τα μοιραστεί και δημόσια.

Είναι ένα περίεργο πράγμα αυτό που συμβαίνει όταν παραδεχόμαστε ότι εμείς κάνουμε ότι δεν είναι τυπικά σωστό να κάνουμε. Με την παραδοχή, ξαφνικά, εκτιμάται. Από κατακριτέο γίνεται αποδεκτό και όσο πιο παράτυπο είναι αυτό που ομολογείται, τόσο μεγαλύτερη η αποδοχή.

“Είμαι ψεύδο σεμνός. Ψεύδο μετριόφρων. Θέλω να κάνω αυτό που θέλω! ”

τόνιζε έντονα τις λέξεις “ψεύδος” και “θέλω” ο Τάκης Χόρν σε μία τηλεοπτική συνέντευξη, πολλά χρόνια πριν. Τι γοητευτική αντιφατικότητα. Το ψεύδος να δηλώνεται με παραδοχή αλήθειας. Και τι τον ενδιέφερε πια; ήταν ήδη αρκετά μεγάλος σε ηλικία, κατά το χρόνο της συνέντευξης, είχε διανύσει το μονοπάτι της αυτοεπίγνωσης και προφανώς είχε καταλήξει σε συμπεράσματα που δεν είχε λόγο να μην τα μοιραστεί και δημόσια.

Είναι ένα περίεργο πράγμα αυτό που συμβαίνει όταν παραδεχόμαστε ότι εμείς κάνουμε ότι δεν είναι τυπικά σωστό να κάνουμε. Με την παραδοχή, ξαφνικά, εκτιμάται. Από κατακριτέο γίνεται αποδεκτό και όσο πιο παράτυπο είναι αυτό που ομολογείται, τόσο μεγαλύτερη η αποδοχή.

Τι οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα; η ουσία της αλήθειας; Αυτή είναι που σώζει τελικά πάντα;
Δεν ξέρω. Δεν ξέρω αν τα σώζει όλα, ότι και αν είναι αυτό που ομολογείται όταν το αποφασίζουμε. Ξέρω όμως ότι σώζει σίγουρα εμάς τους ίδιους. Σε ότι μας αφορά προσωπικά, για το ποιοι είμαστε και τι θέλουμε. Και ξέρουμε όλοι τι πραγματικά θέλουμε, όπως ξέρουμε ότι υποκρινόμαστε όταν δεν το παραδεχόμαστε. Όπως ξέρουμε που οφείλεται και η μετέπειτα θλίψη που όταν δεν λυθεί γίνεται θυμός και τσακίζει και αυτό που είμαστε και αυτό που τελικά θέλαμε και δεν έγινε, γιατί δεν το υποστηρίξαμε με όση αλήθεια του έπρεπε. Και μαζεύεται η θλίψη, μαζεύεται ο θυμός, το ένα μετά το άλλο, διαδοχικά και αυξητικά μέχρι να κινδυνεύσουμε να ξεχάσουμε τελικά τι ήταν αυτό που θέλαμε, εφόσον δεν το ομολογήσαμε έγκαιρα και το καλύψαμε με στερεοτυπικούς ελιγμούς και ρόλους άθλιας υποκριτικής.

Για το νέο χρόνο που πλησιάζει ας ευχηθούμε ο καθένας για τον εαυτό του να είναι μόνο αληθινά ο ίδιος σε όσα περισσότερα μπορεί κάθε φορά. Γιατί είναι απελευθερωτικό. Γιατί αντικαθιστά τη θλίψη με χαρά και το θυμό με ευεξία. Γιατί έχει αυτή τη γεμάτη, μεστή γεύση ενός αγαπημένου κρασιού που θέλεις να κρατήσεις τη γουλιά του στον ουρανίσκο σου και να μην την καταπιείς ποτέ, αν ήταν δυνατόν! Έτσι και την αλήθεια μας για το τι θέλουμε, τι είμαστε και τι δεν θα γίνουμε όσες στερεοτυπικές πιέσεις και αν υποστούμε.

Τη νέα χρονιά που έρχεται, ας την κρατήσουμε, χωρίς να την καταπιούμε.

Είμαστε απλά οι ιστορίες μας...

Σχετικά Άρθρα

Φίλος από τα παλιά

Μέσα Ιουλίου και η βροχή έκανε άνω κάτω την παράσταση στο Ηρώδειο. Ο κόσμος άρχισε να αποχωρεί ατάκτως, γολγοθάς η αναμονή για ταξί κι ένα ζευγάρι περπατούσε αμέριμνο, με κατεύθυνση τη Μητρόπολη.

Δημήτρης Κούμανης 06.08.2019

Ιστορίες υστερίας και υποκρισίας

Είχα πέσει με τα μούτρα, στα νόστιμα ταϋλανδέζικα πιάτα που βρίσκονταν μπροστά μου. Πλάϊ μου, μία κυρία είχε γίνει πιεστική -αφόρητα κουραστική για να ακριβολογώ- προς τον μάγειρα / ιδιοκτήτη.

Δημήτρης Κούμανης 26.07.2019

Ευωδία

Είπες “πάμε να φύγουμε…να ξεχάσουμε…να ξεχαστούμε”.
Το αυστηρό μου βλέμμα, δεν άφηνε περιθώρια για αποδράσεις. Να ξεχαστούμε ναι, όμως να μην ξεχάσουμε. Η απώλεια μνήμης, μου φαίνεται τρομακτική.
Σηκώθηκα μούσκεμα από τον ιδρώτα. Δεν ήταν εφιάλτης, όμως είχε κάτι σκοτεινό η ιστορία.

Δημήτρης Κούμανης 20.07.2019

Περί marketing

Πιστεύω ότι είμαστε όλοι σύμφωνοι, ότι ο ρόλος των οινοποιείων είναι να φτιάχνουν κρασί. Όμως στην εποχή που ζούμε, χρειάζονται κι “εργαλεία” marketing, για να καταφέρουν να πουλήσουν τα κρασιά τους. Σωστά;

Δημήτρης Κούμανης 06.07.2019