Scroll to top 
© 2018 heteroclito cave & bar a vin | Φωκίωνος 2 & Πετράκη| 10563
Share
en el

Υγρό στοιχείο

Είπαμε ότι έχω αδυναμία στον Paul Smith.

Είναι από τις περιπτώσεις ανθρώπων, που θα ήθελα να γνωρίσω. Να πιω ένα ποτήρι κρασί τέλος πάντων…

Ορίστε το νέο κείμενό του, στο περιοδικό της Air France – τεύχος Δεκεμβρίου:

Υγρό στοιχείο

Είπαμε ότι έχω αδυναμία στον Paul Smith.

Είναι από τις περιπτώσεις ανθρώπων, που θα ήθελα να γνωρίσω. Να πιω ένα ποτήρι κρασί τέλος πάντων…

Ορίστε το νέο κείμενό του, στο περιοδικό της Air France – τεύχος Δεκεμβρίου:

Υγρό στοιχείο

Είπαμε ότι έχω αδυναμία στον Paul Smith.

Είναι από τις περιπτώσεις ανθρώπων, που θα ήθελα να γνωρίσω. Να πιω ένα ποτήρι κρασί τέλος πάντων…

Ορίστε το νέο κείμενό του, στο περιοδικό της Air France – τεύχος Δεκεμβρίου:

I like to be near water. My London office is only two minutes’ walk from the Thames at Waterloo Bridge, and my headquarters in Nottingham are close to the Trent. Once these rivers carried a lot of industrial traffic. They ‘re quieter nowadays, but their life is still fascinating, and on a fine day people still love to sit on the bank, just as they ‘ve done for centuries.

I love the sound of water, whether it’s a fountain, the sea or a stream running over rocks. There’s no sound in Georges Seurat’s Bathers at Asnieres, but there are other things going on. Quite a lot of things, actually. There’s the sense of peacefulness enfolding the figures sitting and lying on the bank of the Seine in the sunshine, contrasting with the boy in the water, who’s blowing into his hands-perhaps the water is colder than it looks-and the alertness of the little dog, who, like all dogs, is hoping for a bit of excitement.

Seurat painted it in 1884, when he was 25 years old. Although he hadn’t yet developed the technique of pointillism for which he became famous, you can see him trying out the technique in this painting, which was his first large-scale composition.

But there’s something else here, something that speaks louder to us in the 21st century than it did to those who first saw it in the 19th, when the paint was still fresh. In the background there’s a factory, with tall chimneys belching dark smoke into the clear air, staining the blue sky. The bathers seem oblivious. They don’t know of course, that the Industrial Revolution will be the event in world history that sets off the phenomenon of climate change. Whatever our views about global warming, we can’t afford to be so oblivious today.

Και εάν κάποιος θέλει να “γνωρίσει” καλύτερα τον Paul Smith, ορίστε μια συζήτηση του με τον Michael Stipe των R.E.M.

Paul Smith and R.E.M. | Paul Smith & Michael Stipe In Conversation

Είμαστε απλά οι ιστορίες μας...

Σχετικά Άρθρα

Natural or Synthetic?

Η ζωή είναι γεμάτη διλήμματα. Αν νομίζουμε ότι οι πολέμιοι των τεχνολογικών παρεμβάσεων, αφορούν μόνο το κρασί, κάνουμε λάθος.

Δημήτρης Κούμανης 19.11.2019

The Light Will Stay On

Διανύω μια περίοδο, αναπάντεχης κούρασης. Μου αρέσει και αγαπάω τη δουλειά μου, όμως υπάρχουν στιγμές, που νιώθω τα πόδια μου να μην με κρατούν άλλο όρθιο. Η πλάτη κι ο αυχένας μου πονάνε, από τις ώρες που περνάω γράφοντας. Όμως συνεχίζω με περίσσεια ορμή να διαβάζω, να γράφω, να παίρνω συνεντεύξεις, να δοκιμάζω και να επιλέγω κρασιά.

Δημήτρης Κούμανης 18.10.2019

Η γνώση η μόρφωση και η απόλαυση*

Από παιδί λάτρευα τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Φυσιολογική εξέλιξη φαντάζομαι είναι, ότι φυλάω άρθρα, συνεντεύξεις και κάθε είδους κείμενα, που βρίσκω ενδιαφέροντα.

Δημήτρης Κούμανης 28.09.2019

California Über Alles

Με αφορμή την ανείπωτη ευχαρίστηση που μας προσέφερε το Santa Rita Pinot Noir 2016, του οινοποιείου Sandhi από την California, λίγες αυθόρμητες σκέψεις, για το τι σημαίνει ένα αγαθό “ακριβό” και ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε κάποιο κρασί.

Δημήτρης Κούμανης 24.09.2019